10 jednoduchých spôsobov na uvoľnenie stresu, o ktorých sa vám ani nesnilo

10 sposobov ako uvolnit stres

Koľkokrát ste už počuli radu: nestresujte sa? Stres v akejkoľvek podobe pozná každý, je súčasťou nášho života. Červeň na lícach, mokré dlane a zrýchlený tlkot srdca. Zrejme neexistuje človek, ktorý by aspoň raz nezažil podobné stavy sprevádzajúce stres.

"Človek, ktorý môže slobodne a s čistým svedomím robiť činnosti len preto, že sú zábavné, je veľmi zdravý." - L. Ron Hubbard

V tomto článku zistíte:

10 jednoduchých spôsobov ako sa STOP-núť stres

 5 vedecky dokázaných dôvodov, prečo je zábava životne  dôležitá

vzťah medzi zábavou a stresom

[sociallocker]

Ďakujeme za zdieľanie

článok pre tlač si stiahnete tu

[/sociallocker]

Zábava vs stres

Smiech zrýchľuje tlkot srdca, čím sa mozog okysličuje (pri strese sa odkysličuje) až 5 krát viac ako pri klasickom dýchaní (väčšia kapacita pľúc o 51 %). Môžete si vybrať. Buď sa 100 krát zasmejete, alebo budete 10 minút veslovať. Buď sa 10 krát zasmejete, alebo budete 10 minút chodiť po schodoch. Na naše telo to má rovnaký vplyv a úplne opačný efekt ako stres.

5 vedeckých dôvodov na viac smiechu a zábavy

Uvoľňuje náladu. Mnoho ľudí, ktorí trpia chronickou depresiou, po tom ako zaradili do svojho každodenného života polhodinu zábavných videí zlepšili svoj duševný stav. To sa prejavilo aj na ich rýchlejšom myslení a reakciách.

Zlepšuje prúdenie krvy. Výskumníci z Marylendskej Univerzity študovali efekty prúdenia krvi na vzorke ľudí, ktorá pozerala komédia alebo drámu. Po skončení výskumu bolo jasné, že komédia udržujú človeka v dobrom chode, pričom dráma zvyšovala krvný tlak a bránila hladkému prietoku krvi.

Kvalitná imunita. Zvýšený stres je spojený so zníženou funkciou imunitného systému. Niektoré štúdie potvrdili schopnosť použiť humor na zvýšenie schopnosti bojovať proti infekciu-aktivujúcim prvkom v tele a tiež zvýšenie aktivity imúnných buniek.

Krvný cukor. Štúdia robená na 19 ľuďoch, ktorí mali cukrovku skúmala účinky smiechu na hladinu krvného cukru. Po zjedení hlavného jedla sledovala pozorovaná vzorka zaujímavú prednášku. Ďalší deň v rovnakom čase po jedle sledovala komédiu. Po komédii bola hladina cukru nižšia ako po prednáške.

Relaxácia a spánok. Zábava, smiech a pozitívne emócie boli potvrdené v štúdiách, ktoré sledovali spojenie medzi zábavou a bolesťou. Pravidelné dávky 10min. zábavy dokážu uvoľniť od chronickej bolesti až na 2 hodiny. Dopujte sa preto zábavou!

10x Čo môžete urobiť dnes jednoducho len preto, lebo je to zábava?

  1. Zavolajte niekomu, kto sa s vami rád smeje: iba tak zo srandy.
  2. Pozrite si zábavnú televíznu šov alebo komédiu.
  3. Jednajte na chvíľu strašne, ale naozaj strašne vážne a seriózne ohľadom nejakého problému, len tak pre zábavu.
  4. Zo srandy si zatančite ako opica (súkromne alebo).
  5. Nájdite nejaké vtipy na internete a pobavte nimi druhých ľudí.
  6. Choďte len tak zo srandy korčuľovať, pustiť si šarkana alebo si zahrať bowling s rodinou.
  7. Ak ste perfekcionista, urobte zo srandy vedome nejakú neškodnú chybičku.
  8. Urobte nejaké hlučné, nadšené zvuky. Napríklad začnite kričať „super!“‚ keď počuješ nejaké dobré správy.
  9. Zoberte deti do zoo, do parku či na bobovú dráhu.
  10. Nájdite niekoho, s kým si ťapnete.

10 sposobov uvolnenie stresu

Jediný spôsob ako odstrániť skutočný zdroj stresu, vaših neistôt a obáv je Dianetika. Teraz vyšla v zfilmovanej verzii na novom 4hodinovom DVD:

ako sa zbavit stresu
ako sa zbavit stresu
Dianetika